صادرات چیست؟
صادرات کالاها و خدماتی است که در یک کشور تولید می شود و در کشور دیگر به خریداران فروخته می شود. صادرات ، همراه با واردات ، تجارت بین المللی را تشکیل می دهد .

درک صادرات
صادرات برای اقتصادهای مدرن فوق العاده مهم است زیرا بازارهای بیشتری برای کالاها به مردم و بنگاه ها ارائه می دهد . یکی از وظایف اصلی دیپلماسی و سیاست خارجی بین دولت ها تقویت تجارت اقتصادی ، تشویق صادرات و واردات به نفع همه طرف های تجاری است.


طبق شرکت تحقیقاتی Statista ، در سال 2017 ، بزرگترین کشورهای صادر کننده جهان (از نظر دلار) چین ، ایالات متحده ، آلمان ، ژاپن و هلند بوده اند. صادرات کالاهای چین تقریباً 2.3 تریلیون دلار کالا ، در درجه اول تجهیزات الکترونیکی و ماشین آلات انجام شده است. ایالات متحده تقریباً 1.5 تریلیون دلار و در درجه اول کالاهای سرمایه ای صادر کرده است. صادرات آلمان که تقریباً به 1.4 تریلیون دلار می رسد ، تحت کنترل وسایل نقلیه موتوری است - همانطور که ژاپن ، که در مجموع 698 میلیارد دلار بود. سرانجام ، هلند تقریباً 652 میلیارد دلار صادرات داشته است.

مزایای صادرات برای شرکت ها
شرکت ها به دلایل مختلف محصولات و خدمات را صادر می کنند. در صورت ایجاد بازارهای جدید یا گسترش بازارهای موجود ، صادرات می تواند باعث افزایش فروش و سود شود و حتی ممکن است فرصتی برای سهم قابل توجهی از بازار جهانی فراهم کند . شرکت هایی که صادرات می کنند با ایجاد تنوع در بازارهای مختلف ، ریسک تجارت را گسترش می دهند.


صادرات به بازارهای خارجی اغلب می تواند با گسترش عملیات برای پاسخگویی به افزایش تقاضا ، هزینه های هر واحد را کاهش دهد. سرانجام ، شرکت هایی که به بازارهای خارجی صادر می کنند ، دانش و تجربه جدیدی کسب می کنند که ممکن است امکان کشف فن آوری های جدید ، شیوه های بازاریابی و بینش در مورد رقبای خارجی را فراهم کند.

توجه ویژه: موانع تجاری و سایر محدودیت ها
موانع تجاری هر قانون دولت، مقررات، سیاست، و یا عمل طراحی شده است که برای حفاظت از محصولات داخلی در برابر رقابت خارجی و یا مصنوعی تحریک صادرات محصولات خاص داخلی است. متداول ترین موانع تجارت خارجی اقدامات و سیاست های تحمیل شده توسط دولت است که مبادلات بین المللی کالا و خدمات را محدود ، جلوگیری یا مانع می کند.


شرکت هایی که صادرات می کنند مجموعه منحصر به فردی از چالش ها را به خود اختصاص می دهند. هزینه های اضافی احتمالاً محقق خواهد شد زیرا شرکت ها باید منابع قابل توجهی را به تحقیق در بازارهای خارجی و اصلاح محصولات برای تأمین تقاضا و مقررات محلی اختصاص دهند.


شرکت هایی که صادرات انجام می دهند معمولاً در معرض درجه بالاتری از ریسک مالی قرار دارند. روش های جمع آوری پرداخت ، مانند حساب های باز ، اعتبار اسنادی ، پیش پرداخت و محموله ، ذاتاً پیچیده تر بوده و پردازش آنها نسبت به پرداخت از مشتریان داخلی بیشتر است.

نمونه واقعی صادرات
یک نمونه از صادرات آمریکایی که در همه دنیا راه خود را باز می کند ، بوربن است ، نوعی ویسکی بومی ایالات متحده (در واقع ، با قطعنامه کنگره آمریکا به عنوان "محصول متمایز ایالات متحده" تعریف می شود ). بعلاوه ، اگر این مشروبات برچسب بوربن کنتاکی باشد ، باید در ایالت کنتاکی تولید شود ، شبیه روشی که شراب گازدار باید از منطقه شامپاین فرانسه بگیرد تا خود را "شامپاین" بنامد.


بازار جهانی عطش کاملاً بوربن آمریکایی به طور کلی و بوربن کنتاکی ، به ویژه ، در قرن 21 را ایجاد کرده است. با این حال ، در سال 2018 ، جنگ های تجاری بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا و چین منجر به 25 درصد تعرفه ها بر اساس روح ذرت شد و طعم ترشی را در دهان بسیاری از دستگاه های تقطیر ، صادر کنندگان و توزیع کنندگان گذاشت.


غذاهای کلیدی
صادرات به کالایی یا خدماتی گفته می شود که در یک کشور تولید شده اما به خریدار خارج از کشور فروخته شده است.
صادرات یکی از قدیمی ترین اشکال انتقال اقتصادی است و در سطح وسیعی بین ملت ها اتفاق می افتد.
صادرات می تواند در صورت دستیابی به بازارهای جدید ، فروش و سود را افزایش دهد و حتی ممکن است فرصتی برای سهم قابل توجهی از بازار جهانی فراهم کند.
شرکت هایی که صادرات زیادی انجام می دهند معمولاً در معرض درجه بالاتری از ریسک مالی قرار دارند.

با 100000 دلار پول نقد مجازی با Risk Free رقابت کنید
مهارت های معاملاتی خود را با شبیه ساز سهام رایگان ما آزمایش کنید . با هزاران تاجر Investopedia رقابت کنید و راه خود را به سمت بالا معامله کنید! قبل از شروع به خطر انداختن پول خود ، در یک محیط مجازی معاملات را ارسال کنید. استراتژی های معاملاتی را تمرین کنید تا وقتی آمادگی ورود به بازار واقعی را داشتید ، تمرین مورد نیاز خود را انجام دهید. امروز شبیه ساز سهام ما را امتحان کنید >>

شرایط مرتبط


مشوق های صادراتی برنامه های دولتی هستند که یک شرکت ، صنعت یا شرکت را به صادرات ترغیب می کنند.


 بیشتر

مشوق های صادراتی

یک مفهوم اساسی اقتصادی که شامل چندین طرف در مذاکره داوطلبانه است.


 بیشتر

تجارت چیست؟

سیاست تجاری مقررات و سیاستهایی است که تعیین می کند چگونه کشوری تجارت خود را با سایر کشورها انجام می دهد.


 بیشتر

سیاست تجاری

وارد کننده خالص

وارد کننده خالص نهادی است ، معمولاً یک کشور ، که بیش از آنکه در مدت زمان مشخصی به آنها بفروشد ، از نهادهای دیگر (کشورها) خرید می کند.
 بیشتر

آژانس اعتباری صادرات پشتیبانی از تجارت بین المللی را فراهم می کند

یک آژانس اعتباری صادراتی تأمین مالی تجارت ، بیمه و سایر خدمات را به شرکتهای داخلی که می خواهند محصولات و خدمات خود را در خارج از کشور بفروشند ارائه می دهد.
 بیشتر

کسری چیست؟

کسری هنگامی رخ می دهد که هزینه ها بیش از درآمد ، واردات بیش از صادرات یا بدهی ها بیش از دارایی باشد. کسری بودجه فدرال به بدهی ملی می افزاید.
 بیشتر