موفقیت در انواع کسب و کارها

۴ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

مهم ترین نکات قبل از خرید کاغذ دیواری

اگر تصمیم گرفته اید که برای تغییر در دکوراسیون منزل خود کاغذ دیواری را به دکوراسیون منزل یا محل کار اضافه کنید، لازم است قبل از خرید کاغذ دیواری برخی نکات را به خاطر داشته باشید.

 

مهم ترین نکات قبل از خرید کاغذ دیواری

اگر تصمیم گرفته اید که برای تغییر در دکوراسیون منزل خود کاغذ دیواری را به دکوراسیون منزل یا محل کار اضافه کنید، لازم است قبل از خرید کاغذ دیواری برخی نکات را به خاطر داشته باشید. زمانی می توانید بهترین نتیجه را از نصب کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل خود بدست آورید که چند نکته طلایی را در نظر بگیرید :

چیدمان اتاق

چیدمان اتاق و عناصر ساختمان در فضایی که قرار است کاغذ دیواری نصب کنید بسیار تاثیر گذار است. برای مثال اگر درها یا پنجره های زیادی در یک اتاق وجود دارد یا تعداد زیادی از المان بزرگ که فضای دیواری بصری زیادی را به خود اختصاص می دهند وجود دارد، فضای کافی برای کاغذ دیواری باقی نمی ماند و قطعا نصب آن تأثیر چندانی در دکور فضای شما نخواهد داشت. کاغذ دیواری در صورتی که اصولی در فضا بکار گرفته شود دیده شده و تغییر در فضا ایجاد می کند.

مساحت دیوار در قیمت و زمان کار تاثیر گذار است

به عبارت ساده هرچه اتاق بزرگتر باشد و مساحت دیواری که قرار است با کاغذ دیواری پوشانده شود بیشتر باشد، هزینه و زمان خرید و نصب آن بیشتر می شود. غیر از فاکتور مساحت دیوار عامل دیگری از قبیل طرح کاغذ دیواری در هزینه و زمان نصب تاثیر گذار است.

مقیاس الگوی کاغذ دیواری را در نظر بگیرید

وقتی تصمیم گرفتید که با توجه به فضای اتاق خرید و نصب کاغذ دیواری بهترین گزینه در طراحی دکوراسیون فضای مورد نظر شماست،  لازم است طرح کاغذ دیواری را در نظر بگیرید. در صورت داشتن دیوارهای بزرگ انتخاب طرح های بزرگ می تواند انتخاب شایسته ای باشد اما اگر فضای دیوار شما وسیع نیست بهتر است از طرح های خلوت یا الگوهایی با طرح های کوچک انتخاب کنید تا فضای شما کوچک تر دیده نشود.

از سوی دیگر هرچه طراحی بیشتری داشته باشد باید دقت بیشتری در نصب آن صورت گیرد. بنابراین باید بتوانید بودجه خود را برای انتخاب بهترین گزینه خرید کاغذ دیواری و شرایط نصب آن در  نظر گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید.

سلیقه شخصی خود را در نظر بگیرید

ممکن است بخواهید خانه شما متفاوت باشد. تصمیم بگیرید و آن را انجام دهید. اگر سبکی غیرمعمول وجود دارد که شما را به سمت خود جلب کرده است، باید به دنبال آن بروید؛ زیرا خانه شما و شخصیت شما را منعکس می کند. استفاده از کاغذ دیواری عجیب و غریب از الگوهای روشن و جسورانه تا درخشان فلزی می تواند فضای منزل شما را متفاوت از دیگران نشان دهد. به یاد داشته باشید که تجربیات طراحان دکوراسیون داخلی الزامی برای اجبار در انجام آن نیست. مهم این است که خود شما با قرار گرفتن در فضا حس خوبی داشته باشید.

زیر سازی دیوار

قبل از اینکه تصمیم به نصب کاغذ دیواری بگیرید لازم است از زیر سازی دیوار برای نصب کاغذ دیواری اطمینان داشته باشید.بنابراین دیوار خود را به دقت بررسی کرده عیوب آن را شناسایی کرده و لایه زیرین کاغذ دیواری صاف و صیقلی کنید. شما می توانید کاغذ دیواری جدید را بر روی کاغذ دیواری های کهنه بچسبانید اما اگر بیش از دو لایه کاغذ وجود داشته باشد بهتر است اندکی وقت صرف کرده و لایه های زیرین کاغذ دیواری را جدا کنید.

شستشو و نظافت را حتما در بگیرید

مانند همه وسایل خانگی، کاغذ دیواری می تواند گرد و غبار و خاک را به خود جذب کند، بنابراین ممکن است گاهی اوقات به تمیز کردن سریع آن ها نیاز داشته باشید. قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما نحوه نظافت آن و شستشوی آن را در نظر بگیرید. نظافت به خصوص در مناطق پر رفت و آمد مانند پله ها و راهرو یا اتاق هایی که احتمالاً بچه ها آن را لمس می کنند بسیار اهمیت دارد.

کاغذ دیواری سقف دیوار

سقف های پوشیده شده از کاغذ دیواری می توانند شگفت انگیز به نظر برسند! محبوبیت استفاده از کاغذ های طرح دار در سقف  اتاق به طور فزاینده ای در حال افزایش است.

کاغذ دیواری برای مکان های مختلف

خوشبختانه یکی از مزایای کاغذ دیواری این است که برای هر فضایی می توان یک طرح اختصاصی به کار برد. برای مثال کاغذ دیواری پذیرایی، کاغذ دیواری اتاق خواب، پوستر دیواری، کاغذ دیواری اتاق پذیرایی و ... هر کدام گزینه های مختلفی هستند که می توانید با اندکی تحقیق در بازار برای هر کدام مدل ها و طرح های منحصر به فردی را انتخاب و خریداری کنید. استفاده از پوستر و کاغذ دیواری سه بعدی جدید ترین مدل های کاغذ دیواری است که می توانید در دکوراسیون خود به کار گیرید.

خرید از فروشگاه های ملزومات دکوراسیون داخلی

انتخاب از میان مدل های کاغذ دیواری متنوعی که در بازار وجود دارد ممکن است برایتان گیج کننده باشد. از این رو بهترین راه این است که به فروشگاه های معتبری که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند مراجعه کنید. یک فروشگاه کاغذ دیواری معتبر ضمن ارائه جدید ترین آلبوم های کاغذ دیواری، از مشاورین و طراحان حرفه ای برخوردار است که می تواند برای انتخاب بهترین مدل کاغذ دیواری به شما مشاوره داده و پاسخگوی سوالات شما باشد. تنوع کاغذ دیواری ارائه شده در النین مارکت انتخاب های بیشماری را برای خریداران محترم ارائه کرده و شما می توانید با کمک گرفتن از تیم فروش و پشتیبانی ضمن خرید بهترین مدل کاغذ دیواری از خدمات نصب و پشتیبانی آن ها بهره مند شوید. جدیدترین مدل های کاغذ دیواری  فروشگاه ملزومات دکوراسیون داخلی و کاغذ دیواری النین مارکت را اینجا مشاهده کنید.

منبع:افکار نیوز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهناز بیک پور

ازدواج در ترکیه

کشور جذاب ترکیه دارای فرهنگ غنی از سنت های عروسی است که در شهرها، استانها و روستاهای آن متفاوت است. در شهرهای بزرگ، بسیاری از زوج ها ترکیبی از سنت های غربی را پذیرفته اند. "ترکها" عاشق جشن گرفتن با غذاهای خوشمزه ، موسیقی و رقص زیاد در ساعات اولیه هستند.
ترتیبات ازدواج تاریخی
در گذشته چندین نوع ازدواج متفاوت وجود داشت ، به ویژه در مناطق روستایی. این رسم بود که مهریه را به خانواده عروس می پردازند. گاهی اوقات ، خانواده ای با پسر و دختر در سن ازدواج با یک پسر و دختر با خانواده دیگری ازدواج می کردند ، بنابراین نیاز به مهریه را لغو می کردند.
در گذشته ، در صورت مرگ برادر ، ازدواج صورت می گرفت ، جایی که خواهر شوهر بیوه با یک برادر شوهر مجرد یا بیوه (Levirat) ازدواج می کرد. به همین ترتیب ، ممکن است خواهری با شوهر خواهر متوفی (سورت) ازدواج کند. این امر به منظور حفظ میراث در خانواده و برای رفاه فرزندان انجام شد.

 

 یکی از راه های اخذ اقامت ترکیه، ازدواج است که می توانید با مطالعه این مقاله با رسم و رسوم ازدواج در ترکیه آشنا شوید.

در جستجوی عروس
در محیط سنتی ، خانواده داماد آینده در جستجوی همسر مناسب در خانواده ، دوستان نزدیک و محافل محله خواهند بود. Görücülük فرایند چندین زن است که نقش جستجو را بر عهده می گیرند و از خانواده های عروس احتمالی دیدن می کنند. هنگامی که یک زن مناسب تشخیص داده شد ، او و خانواده اش وقت دارند تا تحقیقات خود را انجام دهند و تعیین کنند که آیا این مرد برای او است. امروزه ، به ویژه در مناطق شهری و در خانواده های کمتر محافظه کار ، زوجین دوستی خود را ایجاد می کنند ، رابطه ای را آغاز می کنند و به موقع تصمیم به ازدواج می گیرند.
ازدواج ارتباطی است که از قدیم وجود داشته و اهمیت زیادی در زندگی و جامعه انسان دارد. ازدواج به عنوان یک اصطلاح ، پیوند مداوم زن و مرد به عنوان زن و شوهر در انواع شرایط زندگی است. این بنیان خانواده است که به نوبه خود سنگ بنای جامعه است و اهمیت جهانی دارد. قانون ازدواج دارای قوانین و الگوهای خاصی است که در سراسر جهان تغییر می کند ، که توسط فرهنگ های مختلف شکل می گیرد و مستلزم سنت ها و آداب و رسوم است که جامعه خاصی را تعریف می کند.
مراسم ازدواج شامل تعدادی آماده سازی و مراحل منتهی به عمل واقعی است. این مراحل شامل اعمال مذهبی و حتی خرافی است. در هر مرحله ، اجرای انواع شیوه ها ، آداب و رسوم مشترک ، تقریباً مانند قوانین و اصول حاکم بر این عمل آیینی ، اجباری شده است. هر جامعه ای ، با رعایت قوانین و شیوه های خاص مطابق با فرهنگ خود ، روشهای خاص خود را برای اجرای این رویداد توسعه داده است. در اینجا ما سعی می کنیم مراحل مختلف ازدواج را که با رسوم متمایز و غنی در هر منطقه ، استان و حتی روستا در ترکیه تکمیل شده است ، بسط دهیم و سعی کنیم آنها را بر اساس ویژگی ها و جنبه های اصلی تعمیم دهیم.

انواع مختلف ازدواج:
در گذشته ، ازدواج بین اقوام ، مانند پسر عموها ، در ترکیه رایج بود. امروزه چنین ازدواج هایی به دلیل تأثیر شهرنشینی چندان رایج نیست.
نوع دیگری از ازدواج این است که در مورد مرگ برادر ، جایی که خواهر شوهر بیوه با یک برادر شوهر مجرد یا بیوه (Levirat) ازدواج می کند. این کار به منظور حفظ میراث متوفی در خانواده و برای رفاه فرزندان انجام می شود. به طور مشابه ، این احتمال نیز وجود دارد که یک خواهر با شوهر خواهر متوفی (سورورت) ازدواج کند. با این حال ، این سنت روستایی نیز به سرعت از بین می رود.
نوع دیگر ازدواج ، ازدواج "تایگلدی" است. در این ازدواج ، فرزندان ازدواج های قبلی بیوه و بیوه ، که ازدواج می کنند ، نیز ممکن است ازدواج کنند.
در گذشته ، به ویژه در مناطق روستایی ، مردان دختری را که می خواستند ازدواج کنند "می ربایند" یا می ربایند ، اما به دلایلی به دلایل دیگر به آنها اجازه داده نمی شد ، بیشتر به دلیل اعتراض خانواده ها. همچنین اتفاق افتاد که یک دختر و پسر با توافق متقابل فرار کردند تا بر اعتراض خانواده نسبت به ازدواج خود غلبه کنند. در برخی مناطق ، نوعی "ربودن" به نام "oturakalma" وجود دارد ، جایی که یک دختر به خانه مرد مورد علاقه خود می رود و در آنجا ساکن می شود ، اغلب اوقات به اعتراض خانواده خود.
نوع دیگری از ازدواج که اغلب در گذشته انجام می شد ، "بخشیک کرتمه" است. در حالی که بچه ها هنوز در گهواره خود بودند ، خانواده هایشان به یکدیگر قول داده بودند یا با هم نامزد کرده بودند. در گذشته ، رد ازدواج توسط دختر یا پسر به محض رسیدن به سن ازدواج ، ننگین برای خانواده تلقی می شد و حتی می تواند باعث اختلافات خونین خانواده شود. این نوع ازدواج های منظم امروزه تقریباً منقرض شده است.
نوع دیگر ترتیب ازدواج یا رسم ازدواج در ترکیه ازدواج "iç güveysi" است. در این ازدواج ، مردی در خانه ای زندگی می کند که همسرش در آن زندگی می کند. معمولاً در صورت عدم توانایی در پرداخت مهریه برای عروس یا عدم وجود پسر از طرف خانواده عروس ، منجر به این نوع ترتیب می شود.
در نوع دیگری از ازدواج به نام "Berder" یا "değiş-tokuş، değişik" (مبادله ، تغییر) دو خانواده ممکن است دختر و پسر خود را با پسر و دختر خانواده دیگر ازدواج کنند. چنین ازدواج هایی باعث می شود که دو خانواده یک رسم قدیمی را برای مهریه به خانواده عروس بپردازند ، زیرا آنها "حتی" بیرون می روند.
یادداشتی در مورد Baslik - جهیزیه - در محل است. این یک رسم قدیمی است که تقریباً در اکثریت قریب به اتفاق جامعه ترکیه از بین رفته است و فقط در مناطق بسیار توسعه نیافته محدود می شود.

طبق سنت های ترکی ، ازدواج بین خواهر و برادرهای "شیر" امکان پذیر نیست. کودکانی که توسط یک زن از شیر مادر تغذیه می کنند (عادتی که در ترکیه غیرمعمول بود ، زمانی که مادری به دلیل بیماری یا دلایل دیگر ، به ویژه در مناطق روستایی ، نمی توانست از شیر مادر خودداری کند ، اما امروزه تقریباً شیر مادر خود را از دست داده است) غیر از این که مادر آنها "شیر" او شود. فرزندان و آنها قرار نیست با خواهر و برادرهای "شیر" خود ازدواج کنند.
در برخی مناطق ازدواج همزمان با بیش از یک زن (تعدد زوجات) ، در حالی که غیرقانونی و مجازات قانونی دارد ، همچنان انجام می شود و در گذشته زمانی رایج بود که زن نمی توانست بچه دار شود یا بیمار یا ناتوان می شد.
سن ازدواج:
امروزه تنوع زیادی در سن ازدواج وجود دارد و محدودیت های کمتری توسط قانون تعیین شده است. امروزه انتظار می رود مردان پس از اتمام خدمت سربازی اجباری ، در برخی مناطق سنتی تر ، درست قبل از آن ازدواج کنند. سن ازدواج عمومی برای مردان حدود 22 سال و برای زنان حدود 20 سال است که بین 5-6 سال به بالا متغیر است. امروزه جوانان بیشتری به کالج می روند ، که سن ازدواج آنها را تا زمان فارغ التحصیلی افزایش می دهد. معمولاً انتظار می رود خواهر و برادرهای بزرگتر قبل از خواهر و برادرهای جوانتر ازدواج کنند ، به ویژه اگر از خواهران و برادران باشند.

منبع:https://antalyaestate.blogspot.com/2017/06/culture-for-marriage-in-turkey.html

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهناز بیک پور

چرا باتری گوشی من به سرعت تخلیه می شود؟

با بزرگتر شدن باتری ها ، دستگاه ها از نظر مصرف انرژی بیشتر می شوند ، اما عمر باتری هنوز برای اکثر کاربران نگران کننده است. طبیعت فناوری مدرن چنین است ، اما این بدان معنا نیست که ما باید چندین بار در روز به برق متصل شویم. اگر باتری تلفن شما سریعتر از آنچه باید تخلیه شود ، شناسایی مقصران و یافتن راه حل ارزش تلاش را دارد.

ما اینجا هستیم تا رایج ترین باتری های باتری را در دنیای تلفن های هوشمند به شما بگوییم. همچنین راه حل هایی برای رایج ترین مسائل موجود است. بیایید قبل از خاموش شدن صفحه به سراغ آن برویم!

دلایل تخلیه سریع تلفن شما:

  • صفحه نمایش
  • آنتن دهی ضعیف
  • برنامه های کاربردی
  • گوشیت چند سالشه؟
  • سایر دستگاه های تخلیه باتری

1. صفحه نمایش!
صفحه نمایش بزرگترین باتری از زمان ظهور تلفن های هوشمند مدرن است. پانل ها همچنان بزرگتر ، روشن تر و رنگارنگ تر می شوند و همچنین از تعاریف بالاتری برخوردار هستند. ما در حال حاضر حتی تلفن های بزرگ تاشو و دستگاه های دو صفحه ای داریم. اگرچه همه این پیشرفت ها به تجربه عمومی می افزایند ، اما تلفن های هوشمند را نیز تشنه قدرت بیشتر می کنند.

نحوه بررسی میزان مصرف باتری:

برنامه تنظیمات را باز کنید.

  • Battery را انتخاب کنید.
  • دکمه منوی سه نقطه را در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  • روی میزان مصرف باتری ضربه بزنید.
  • دکمه منوی سه نقطه را در گوشه بالا سمت راست بزنید.
  • روی نمایش مصرف کامل دستگاه ضربه بزنید.

میزان مصرف باتری خود را بررسی کنید و خواهید دید که بیشتر اوقات صفحه نمایش در جایگاه اول قرار می گیرد. در این مرحله ، تلفن من صفحه نمایش را با 72 درصد استفاده به عنوان قاتل شماره یک باتری قرار می دهد. فناوری صفحه نمایش گوشی های هوشمند بسیار سریعتر از فناوری باتری در حال پیشرفت است و عمر باتری را به مساله ای بزرگتر در سالهای آینده تبدیل می کند. تا اوضاع بهتر نشود ، صرفاً باید انرژی خود را ذخیره کنید.

تخلیه سریع شارژ باتری موبایل

نکاتی برای کاهش شارژ باتری صفحه نمایش
کاهش روشنایی صفحه: کاهش روشنایی صفحه نمایش به شما کمک می کند تا باتری را به میزان قابل توجهی ذخیره کنید.
از روشنایی تطبیقی ​​استفاده کنید: این امر باعث می شود که در صورت نیاز به صفحه نمایش روشن دست پیدا کنید ، اما در صورت عدم نیاز به روشنایی زیاد ، باتری را نیز ذخیره می کنید.
کاهش نرخ تازه سازی صفحه نمایش: برخی از دستگاه ها دارای صفحه نمایش با نرخ تازه سازی بالاتر هستند و اغلب می توانید این مورد را در تنظیمات سفارشی کنید.
کاهش زمان قفل خودکار: با کاهش زمان قفل خودکار ، مطمئن می شوید که صفحه نمایش شما فقط منتظر استفاده از آن نیست.
کاغذ دیواری های زنده را کنار بگذارید: ممکن است زیبا به نظر برسند ، اما تلفن شما در اصل در حال پخش فیلم است و این باعث خرابی باتری می شود.
از کاغذ دیواری مشکی استفاده کنید: اگر صفحه نمایش AMOLED دارید ، استفاده از کاغذ دیواری مشکی بیشترین کارآیی را دارد ، زیرا صفحه نمایش مجبور نیست آن پیکسل ها را فعال کند. استدلال شده است که تفاوت زیاد نیست ، اما از هر مقدار کمک استقبال می شود.
از صفحه نمایش های کوچکتر استفاده کنید: برخی از گوشی ها مانند Samsung Galaxy Z Fold 2 و Motorola Razr 5G دارای صفحه نمایش بیرونی کوچکتری هستند. سعی کنید بیشتر از نمایشگر بزرگتر هنگامی که نیازی به نمای گسترده نیست استفاده کنید.

2. سرویس لکه دار
مناطقی که دریافت تلفن همراه بد است قاتل های خاموش باتری هستند ، که حتی از تماشای جدیدترین فیلم های گربه آزاردهنده تر است. تلفن همراه شما به طور مداوم با برج های نزدیک ارتباط برقرار می کند و سعی می کند هر ثانیه از روز شما را در ارتباط نگه دارد. گاهی اوقات نمی تواند ، و سخت تر کار می کند تا به شبکه برسد و شما را به شبکه بازگرداند.

اگر در یک منطقه روستایی زندگی می کنید ، در یک ساختمان عظیم کار می کنید یا اغلب در مناطقی با خدمات لکه دار هستید ، احتمال دارد که تلفن شما سریعتر از حالت عادی از بین برود.

نحوه بهبود سیگنال برای کاهش تخلیه باتری
سوئیچ حامل: قابلیت اطمینان حامل بر اساس منطقه ، شهر و محله متفاوت است. کمی تحقیق کنید و دریابید که کدام شرکت مخابراتی در مناطق مورد علاقه شما بهتر کار می کند و به دنبال تعویض باشید. ما می توانیم به شما کمک کنیم بهترین برنامه ها را برای هر شرکت مخابراتی پیدا کنید!
حالت هواپیما: ویژگی حالت هواپیما می تواند آنتن های شما را مجبور به استراحت کند. همه اتصالات را خاموش کنید و تلفن شما سخت کار نمی کند تا متصل بمانید. هنگامی که در مکانهایی هستید که می دانید خدمات بدی دارند ، می توانید این کار را به صورت استراتژیک انجام دهید. روش دیگر ، می توانید از ابزارهای هوشمند مانند IFTTT برای خودکارسازی حالت هواپیما بر اساس موقعیت مکانی استفاده کنید.
توسعه دهنده های شبکه: حامل ها اغلب توسعه دهنده های شبکه ای را ارائه می دهند که از اینترنت برای ارسال سیگنال به شما استفاده می کنند. اگر می دانید که برای مدت طولانی در مکانی با خدمات لکه دار هستید ، یکی را در نظر بگیرید. برای اطمینان از اینکه سیگنال در جایی که بیشتر وقت خود را می گذرانید قوی است ، می توانید در خانه یا محل کار خود داشته باشید.
تقویت کننده های سیگنال: تقویت کننده های سیگنال می توانند گران باشند ، اما مردم به آنها سوگند یاد می کنند. این محصولات دارای آنتن بیرونی هستند که می توانند پذیرایی را بردارند. سپس سیگنال با یک آنتن داخلی از طریق خانه پخش می شود. یک گزینه محبوب WeBoost Home MultiRoom Kit است.

3. برنامه ها و خدمات پس زمینه
آیا باتری تلفن شما به سرعت در حال خالی شدن است ، برنامه های خود را کنترل کنید. برخی از برنامه ها بیشتر از بقیه باتری را خالی می کنند. موارد بارز YouTube ، Netflix و هرگونه سرویس پخش است. اگر بخواهید در مصرف انرژی صرفه جویی کنید ، ممکن است بخواهید از بازی کردن اجتناب کنید ، زیرا این بازیها باتری بزرگ هستند ، مخصوصاً اگر به عناوینی با گرافیک سطح بالا علاقه دارید.

بسیاری از برنامه ها باتری شما را بدون استفاده فعال از بین می برند. برنامه های کاربردی مانند فیس بوک، مسنجر، اینستاگرام و WhatsApp رایج هستند. خدمات ارتباطی مانند این سعی می کند شما را در تماس و به روز نگه دارد. این بدان معناست که برنامه ها به طور مداوم در پس زمینه کار می کنند ، از داده ها استفاده می کنند ، مکان شما را می کشند ، اعلان ها را ارسال می کنند و موارد دیگر. ناگفته نماند که ما تمایل داریم زمان زیادی را صرف استفاده از آنها کنیم ، خواه شما بی وقفه در حال بررسی فید خود هستید یا به دوستان و خانواده خود پیام می دهید.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد
بارگیری برنامه ها را به حداقل برسانید: من اغلب متوجه می شوم که فقط از 20 درصد برنامه هایی که در تلفن دارم استفاده می کنم. در همین حال ، این برنامه ها همیشه در پس زمینه کار می کنند و باتری را هدر می دهند. چرا حتی آنها را دارید؟ به تمیزکاری بروید و برنامه هایی را که می دانید به آنها نیاز ندارید حذف کنید.
کارکردن برنامه ها در پس زمینه را متوقف کنید: اگر متوجه شدید که برنامه ای مقدار زیادی از آب میوه گرانبهای شما را می گیرد ، می توانید پس زمینه آن را محدود کنید. به سادگی به تنظیمات> برنامه ها و اعلان ها> برنامه را انتخاب کنید> پیشرفته> باتری> محدودیت پس زمینه> محدود کردن. فقط متوجه شوید که برخی از ویژگی ها و عملکرد را از دست خواهید داد ، زیرا برنامه هنگام استفاده در حالت خواب است.
بستن برنامه ها: در حالی که دستگاه های Android چند کاره هستند و بستن برنامه ها می تواند بیش از آنکه به شما کمک کند آسیب برساند ، مواقعی وجود دارد که بستن برنامه ها بهترین گزینه است. برنامه های کاربردی می توانند سرکش ، بد رفتار و یا خراب شوند ، در این صورت اغلب باتری شما را بدون نیاز شروع به تخلیه می کنند. خوب است وقتی این اتفاق می افتد برنامه را ببندید یا بکشید تا دوباره تنظیم مجدد شود. به تنظیمات> برنامه ها و اعلان ها> برنامه را انتخاب کنید> توقف اجباری.
مراقب استفاده خود باشید: گاهی اوقات می گوییم که عمر باتری بهتری داریم ، اما خود را در حال بازی، تماشای فیلم و گذراندن ساعت ها در شبکه های اجتماعی می بینیم. سپس تعجب می کنیم که چرا تلفن قبل از رسیدن به خانه می میرد! مراقب برنامه هایی باشید که استفاده می کنید و مدت زمانی که از آنها استفاده می کنید.

4. گوشی شما چند سال دارد؟
T-Mobile G1/HTC Dream
گوشی هوشمند شما چند ساله است؟ به طور دقیق ، عمر باتری چقدر است؟ باتری های تلفن همراه با گذشت زمان (و همچنین گرمای ثابت) عملکرد خود را از دست می دهند. در حقیقت ، سن دلیل اصلی کوتاه شدن عمر باتری با افزایش سن گوشی است. این بدان معناست که هرکسی یک تلفن قدیمی را تکان می دهد ، به احتمال زیاد خاطرات گذشته را یادآوری می کند.

شما هر بار که یکبار باتری را شارژ می کنید ، یک یا دو ثانیه از حداکثر ظرفیت باتری خود استفاده می کنید. باتری ها از واکنش های شیمیایی برای ذخیره و پردازش انرژی استفاده می کنند و هیچ واکنش شیمیایی بی نهایت نیست. با این حال ، این روش به طرز دیوانه واری بهینه شده است ، و به همین دلیل است که باتری ها تا زمانی که از ابتدا کار می کنند عمر می کنند. علاوه بر این ، باتری ها حتی اگر از آنها استفاده نکنید ظرفیت خود را از دست می دهند. Popular Mechanics یک مقاله عالی در این مورد در اینجا دارد.

چطوری میشه اینو تعمیر کرد
یک تلفن جدید بخرید!: ممکن است کمی مأیوس کننده به نظر برسد ، اما هنگامی که یک باتری خیلی قدیمی شود و به اندازه کافی کارآمد عمل نکند ، هیچ کار منطقی نمی توانید در مورد این مشکل انجام دهید.
باتری را عوض کنید: تلفن های با باتری قابل جابجایی در حال حاضر کمیاب هستند ، اما اگر تصادفاً یکی از آنها را تکان می دهید ، می توانید یک باتری جدید بخرید و باتری فرسوده را جایگزین کنید. برای خرید باتری گوشی اصل روی این لینک کلیک کنید. اگر گوشی با باتری غیر قابل جابجایی دارید (که احتمالاً چنین است) ، می توانید تلفن را باز کرده و باتری را عوض کنید ، اما این امر به دانش فنی نیاز دارد و ریسک زیادی را در بر دارد. همچنین می توانید تعمیرگاه تلفن پیدا کنید و از آنها بخواهید کار را برای شما انجام دهند.

5. سایر مشکلات و نکات مربوط به باتری
GPS ، Wi-Fi و بلوتوث: هر چند وقت یکبار از این آنتن ها استفاده می کنید؟ می دانم که آنها را همیشه روشن می گذارم ، اما به ندرت آنها را به کار می اندازم. GPS ، Wi-Fi و بلوتوث حتی اگر کمی از باتری استفاده می کنند. هنگامی که به آنها احتیاج ندارید آنها را خاموش کنید و متوجه افزایش عمر باتری خواهید شد.
دوربین: گرفتن عکس و فیلم به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد. از انجام مکرر آن خودداری کنید و تلفن شما عمر بیشتری خواهد داشت.
احساس سرما می کنید؟: دمای پایین بر عمر باتری تأثیر قابل توجهی می گذارد. راجر گورنی ، صاحب Arctic Tech Solutions ، به USA Today می گوید که باتری های لیتیوم یونی در سرمای شدید تخلیه برق را متوقف می کنند. وی ادامه می دهد که قرار گرفتن در معرض هوای سرد می تواند به طور دائم به باتری آسیب برساند. یک راه حل خوب این است که تلفن را نزدیک خود نگه دارید تا دمای بدن آن را برشته نگه دارد.
به روز باشید: به روز رسانی نرم افزار اغلب با بهبود عمر باتری همراه است ، بنابراین بهتر است همیشه تلفن خود را به آخرین نسخه نرم افزار موجود به روز کنید.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهناز بیک پور

نقش هواکش در پیشگیری از کرونا

مراقبت از سلامتی و پیشگیری از ابتلا به انواع گوناگون بیماری‌ها برای همه افراد دارای اهمیت است. هوای محیطی که انسان از آن تنفس می‌کند خالی از انواع مختلف گرد وغبار و سایر آلاینده‌ها نیست. عدم توجه به این مورد و ماندگاری بیشتر در این فضا امکان بروز انواع بیماری‌ها را به‌ همراه دارد. لذا برای جابجایی هوا استفاده از هواکش کمک زیادی می‌تواند در پاکسازی آن داشته باشد. مکانی که مجهز به هواکش باشد، هوای محیط را به گردش درآورده و از ذرات معلق و آلوده تمیز خواهد کرد.

به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا در یکی دو سال گذشته، کاربرد هواکش برای پاک‌سازی محیط بیش از بیش اهمیت پیدا کرد. از آنجایی که برای همه‌ی محیط‌ها نیاز به خرید این وسیله ضروری به نظر می‌رسد، انواع هواکش خانگی و هواکش صنعتی با ابعاد و اندازه‌های مختلف و با کاربری‌های متفاوت تولید و به بازار عرضه شد.

 

 

لذا برای حفظ سلامتی ضرورت دارد که محیط محل زندگی یا کار و مخصوصاً محیط‌های بسته، به سیستم هواکش مجهز شوند. در این مقاله قصد داریم با معرفی انواع هواکش، نقش هواکش در پیشگیری از کرونا و  تمیزی و پاک‌سازی هوای فضای اطراف بیان نموده و بهترین مکان خرید ابزار و تجهیزات ساختمانی به نام سوپر ابزار پارس را معرفی نماییم.

 

نقش هواکش در تمیزی هوای محیط

 

مهم ترین کارکرد یک فن هواکش(fan) را می توان بهبود کیفیت هوای آلوده به گرده و غبار و گاز های معلق موجود در هوا، پاکسازی هوا از بوی نامطبوع وحتی متعادل کردن رطوبت در محیط هایی مانند حمام و استخر تعریف کرد. به طور کلی باید گفت انواع هواکش و فن، هوای داخل یک فضا را مکیده و آن را به بیرون می فرستد. به عبارت ساده تر هواکش ها به جابجایی هوا می پردازند. این هواکش ها نه تنها قابلیت مکیدن هوای آلوده را دارند، بلکه گرد و غبار، دوده، گاز های معلق در هوا، بوی بد و رطوبت را از محیط خارج می کند.

در گذشته برای تهویه هوای محیط، روزنه‌ای بر روی دیوار ایجاد می‌نمودند تا جابجایی هوا صورت بگیرد. امروزه هواکش علاوه بر خارج سازی گرد وغبارها و کنترل شرایط دمایی محیط، هوای خنکی را نیز در فضا ایجاد می‌نمایند. در همین راستا با پاک‌سازی هوای محیط توسط هواکش‌ها، شرایط محیطی رشد ویروس کرونا هم از بین رفته و در جلوگیری از شیوع و گسترش آن نقش به سزایی ایفا خواهد نمود.

 

انواع هواکش

 

در حالت کلی و با توجه به کاربردهایی که این هواکش‌ها دارند، متناسب با نوع کارکرد در انواع مختلف خانگی، صنعتی و مناسب برای سرویس‌های بهداشتی تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند. مساحت محیط و مکانی که هواکش برای تهویه هوا در آنجا نصب می‌شود نیز در بزرگی و کوچکی دستگاه تأثیر دارد که می‌بایستی برابر شرایط و اندازه محیط، از هواکش مناسب استفاده نمود. معمولاً هواکش‌های صنعتی به صورت دمنده بوده تا ضمن از بین بردن محل رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها، هوای بدبو و گازهای آلوده و گرد وغبار را از محیط خارج کرده و با وارد ساختن هوای تمیز، محیط را مطبوع سازند.

 

هواکش صنعتی نیز با کارکرد اصلی خود یعنی جابه جایی و تهویه هوا در محیط های صنعتی و بزرگ مانند انواع گارگاه ها، کارخانه ها و سوله ها نصب می شود. هواکش های صنعتی در سایز بزرگتری نسبت به هواکش های خانگی تولید می شود و قدرت بیشتری نسبت به نوع خانگی دارد. مهم ترین قابلیت هواکش صنعتی تهویه هوای آلوده محیط کارگاهی و ایجاد محیطی سالم قابل تنفس است. علاوه بر تهویه هوای الوده بسیاری از محیط های مرطوب مانند استخر ها و حمام های بزرگ برای تحلیه رطوبت هوا از هواکش صنعتی استفاده می کنند.

 

هواکش‌های خانگی نیز معمولاً در محیط‌های خانگی و آشپزخانه به کار برده شده و باعث افزایش کیفیت هوای تنفسی می‌شوند. فن‌های مورد استفاده در این هواکش‌ها از نوع محوری بوده و در سه دسته پره‌محوری، لوله‌محوری و پروانه‌ای تقسیم‌بندی می‌شوند. با توجه به نوع کارآیی، توانایی عملکرد و قدرت هواکش‌های خانگی معمولاً از هواکش‌های صنعتی کمتر است. چارچوب کلی هواکش‌های صنعتی و خانگی یکسان بوده و شامل الکتروموتور، قاب و پروانه می‌باشد.

نصب هواکش خانگی برای تهویه مناسب هوا در مکان هایی که هوای ساکنی داشته و نیاز به جابه جایی و تهویه هوا دارد یک ضرورت است. شما می توانید از هواکش خانگی برای انواع ساختمان های اداری، تجاری و مسکونی استفاده کنید.

 

تقسیم‌بندی هواکش

 

در تقسیم‌بندی دیگری از نظر طراحی و قدرت، فن‌ها در 6 گروه دسته‌بندی می‌شوند که به اختصار به شرح زیر توضیح داده می‌شوند:

هواکش آکسیال: حجم بالایی از هوا را در فشار پایین می‌تواند تولید نماید. کارکرد آن نیز این گونه است که هوا به صورت موازی و در جهت محور به درون فن کشیده شده و در همان راستا نیز خارج می‌شود.

فن سانتریفیوژ: اساس کار این فن به این گونه است که هواکش، هوا را در جهت عمود بر چرخش پروانه‌ها به بیرون انتقال می‌دهد.

فن پشت‌بامی

هواکش سانتریفیوژ محوری

دمنده جریان متقاطع

دمنده گردبادی

 

اما نکته‌ای که در پروانه‌های هواکش وجود دارد این است که در نوع بکوارد و فوروارد وجود دارند. پروانه‌های بکوارد با نام خم به عقب بوده و تیغه‌های آن‌ها برعکس چرخ‌های فن قرار گرفته‌اند. اما پروانه‌های فن فوروارد در جهت چرخ‌های فن قرار دارد و کارآیی و عملکرد آن‌ها نسبت به بکوارد ضعیف‌تر می‌باشد.

 

نکات مهم در خرید هواکش

 

اما از آنچه گفته شد، در خرید هواکش باید به چند نکته توجه کرد که مهم‌ترین آن‌ها شامل موارد زیر می‌باشد. شایان ذکر است با توجه به کاربرد انواع هواکش، قیمت خرید آن نیز متفاوت خواهد بود.

توجه به اندازه دستگاه با توجه به کاربرد هواکش در محیط‌های کوچک و بزرگ و استفاده خانگی یا صنعتی

توجه به قدرت مکش که در عملکرد و سرعت هواکش تأثیر دارد.

میزان صدای هواکش که هر چقدر کمتر باشد، آرامش صوتی در محیط برقرار خواهد ماند.

طرح ظاهری و نوع تایمردار که برخی ترجیح می‌دهند وضعیت ظاهری دستگاه با طراحی محیط هماهنگ و یکسان باشد. همچنین نوع تایمردار آن نیز پس از پاکسازی محیط به صورت خودکار خاموش می‌شود.

 

توجه به استاندارهای لازم و گارانتی دستگاه که موجب اطمینان از خرید و بهره‌مندی از خدمات و پشتیبانی‌های پس از خرید می‌باشد.

دمپر هواکش که قابلیت کم و زیاد کردن جریان هوا و نیز قطع کردن آن را دارد. همچنین استفاده از دمپر، مانع ورود گرد وغبار و حشرات به داخل محیط می‌شود.

برابر موارد عنوان شده بالا، استفاده از هواکش برای تمامی محیط‌هایی که تردد در آن جریان دارد ضروری و مناسب می‌باشد تا با جابجایی هوا، تراکم آن در یک محل برداشته شود. لذا با جابجایی هوا و پاک‌سازی محیط، رشد انواع میکروب‌ها و ویروس‌ها از بین رفته و از شدت شیوع و گسترش ویروس کرونا جلوگیری به عمل خواهد آمد. توجه به میزان مصرف انرژی نیز در انتخاب نوع هواکش دارای اهمیت است که شایسته است برابر ابعاد و مساحت محیط محل استفاده، نوع مخصوص آن به کار برده شود.

 

در این راستا برای خرید هواکش می‌توان با مراجعه به سایت فروشگاه سوپر ابزار پارس (https://superabzarpars.com) که سال‌ها تجربه فعالیت در زمینه فروش انواع وسایل و ابزار ساختمانی را دارد، نوع مورد نیاز را خریداری و مورد استفاده قرار داد. از مزیت‌های خرید از فروشگاه سوپر ابزار پارس، تضمین اصالت محصولات و کالای خریداری شده می‌باشد.

 

همچنین از این فروشگاه انواع ملزومات هواکش و ابزار برقی و شارژی، ابزارآلات غیربرقی و دستی و همچنین رنگ و ملزومات رنگ را با قیمت مناسب می‌توان تهیه نمود که گواه اصالت و قیمت مناسب محصولات عرضه شده، اطمینان برندهای معتبر جهت اعطای نمایندگی فروش محصولات تولیدی به فروشگاه سوپر ابزار پارس می‌باشد.

منبع : https://www.ana.press/

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
بهناز بیک پور