تجارت بین الملل به عنوان مجموعه قوانینی تعریف می شود که برای تنظیم روشهای تبادل محصولات در سطح بین المللی استفاده می شود. با تکیه بر مناطق و سرزمین های تجاری و گمرکی. همانطور که تجارت بین المللی تجارت است که در سراسر جهان (از نظر جغرافیایی) و بین کشورها یا بین شرکتهای یک کشور با کشور دیگر فعال است. این عملیات تجاری شامل هر آنچه در ارتباط با بازاریابی بین المللی است ، می باشد که در 25 سال گذشته به دلیل در دسترس بودن و سهولت در برقراری ارتباط و همچنین باز بودن جهان برای جهانی سازی اقتصادی و گسترش مبادلات نقدی و اداری کالا بین شرکتها در کشورهای مختلف جهان ، در 25 سال گذشته فعال بوده است.با توجه به این اهمیت جهانی و محلی. روند مدیریت این تجارت براساس امور شخصی یا عملیات سنتی نیست ، بلکه براساس دانش ، کاربردها ، آموزش ها و تجربیات است. به همین دلیل نیاز به مدیران متخصص در زمینه های تجارت بین المللی افزایش یافته است. این مورد توجه دانشمندان تجارت در جهان قرار گرفت و آنها کتابها ، دوره ها و اطلاعات نوشتند و آنها را به بخش ویژه ای مربوط به آموزش تخصص تجارت بین الملل تبدیل کردند. این تخصص از هیچ یک از دانشگاه های جهان خالی نیست ، بلکه به زبان های مختلف و در دوره های کاربردی تدریس می شود که به نفع مهارت های دانشجویان است و پس از فارغ التحصیلی در بازار کار نقش آنها را تقویت می کند.

 

 رشته تجارت بین الملل به چه معناست؟

  1. مطالعه تجارت بین الملل یکی از مهمترین رشته های علمی است که دانشگاه های بین المللی به آن علاقه مند هستند.
  2. مطالعه تجارت بین المللی با هدف آماده سازی دانشجویان برای موقعیتی برجسته و نوآورانه در جامعه در دنیای اقتصاد و تجارت داخلی و بین المللی است.
  3. همگام با گسترش ، گسترش و گسترش مفاهیم ، برنامه ها ، رویکردها و بازارهای تجارت بین المللی.
  4. رشته تجارت بین الملل دانشجو را برای ورود به بازار کار واجد شرایط می کند ، زیرا تجارت بین المللی مفهوم گسترده ای است و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد جهانی در نظر گرفته می شود.
  5. دانشگاه ها از طریق تخصص برای تهیه بازار محلی و جهانی با کادر و منابع انسانی علمی و عملی مستقر در زمین مطابق با مفاهیم ، توسعه و گسترش تجارت بین المللی در سراسر جهان کار می کنند.
  6. رشته تجارت بین الملل فارغ التحصیلان را در روش های بازاریابی بین المللی و نحوه تجزیه و تحلیل و ترسیم استراتژی های اقتصادی برای موسسات اقتصادی واجد شرایط می کند.
  7. گرایش تجارت بین الملل دانشجو را برای دستیابی به سطح بالایی از دانش در مورد مکانیسم های ارتباطی و ارتباطی در سطح موسسه ، مشتریان و در سطح بین المللی واجد شرایط می کند.
  8. تخصص در تجارت بین الملل دانشجو تمام نظریه های اساسی اصول اقتصاد و اقتصاد بین الملل ، تجارت بین المللی و مهارت های عملیاتی را برای کار واقعی در تجارت بین الملل مطالعه می کند. بنابراین ، این امر به سود تجارت و تجارت داخلی و بین المللی خواهد بود.
  9. برنامه های درسی به طور مداوم در حال تحول هستند تا منعکس کننده روند فنی و تکامل یافته در تجارت جهانی بین المللی باشد.

دوره های اصلی در کارشناسی تجارت بین الملل چیست:

  • مفاهیم و استانداردهای بازار جهانی.
  • جنبه های مالی ، قانونی و لجستیکی و فرهنگ های واردات و صادرات.
  • تحصیل در امور مالی بین المللی ، استراتژی های تجاری و حقوق
  • استراتژی های تحقیق در بازار.
  • آموزش میدانی در مراکز تجاری ، شرکتهای املاک و مستغلات تجاری و دفاتر دولتی ، گمرک ، امور مالی و دولتی.
  • فناوری اطلاعات ، سیاست های تجاری و استراتژی های مدیریت و تجارت

 فرصت های شغلی در دسترس فارغ التحصیلان کالج تجارت بین الملل:

فارغ التحصیلان این بخش می توانند در بسیاری از زمینه ها از جمله موارد زیر کار کنند

  • وزارت تجارت خارجی
  • مدیر منابع انسانی
  • اتاق های بازرگانی
  • امتیازات تجارت بین الملل
  • دفاتر و شرکت های واردات و صادرات
  • اداره گمرک
  • دفاتر نمایندگی تجاری در سفارتخانه ها
  • بنادر و فرودگاه ها
  • شرکت های Stevedoring
  • سازمانهای اقتصادی بین المللی
  • صندوق بین المللی پول
  • آداب و رسوم کارگزاری.
  • مطالعات امکان سنجی اقتصادی خبره برای پروژه ها.
  • دلال در بورس سهام.
  • تحلیلگر و اقتصاددان