تجارت بین الملل به عنوان مجموعه قوانینی تعریف می شود که برای تنظیم روشهای تبادل محصولات در سطح بین المللی استفاده می شود. با تکیه بر مناطق و سرزمین های تجاری و گمرکی. همانطور که تجارت بین المللی تجارت است که در سراسر جهان (از نظر جغرافیایی) و بین کشورها یا بین شرکتهای یک کشور با کشور دیگر فعال است. این عملیات تجاری شامل هر آنچه در ارتباط با بازاریابی بین المللی است ، می باشد که در 25 سال گذشته به دلیل در دسترس بودن و سهولت در برقراری ارتباط و همچنین باز بودن جهان برای جهانی سازی اقتصادی و گسترش مبادلات نقدی و اداری کالا بین شرکتها در کشورهای مختلف جهان ، در 25 سال گذشته فعال بوده است.با توجه به این اهمیت جهانی و محلی. روند مدیریت این تجارت براساس امور شخصی یا عملیات سنتی نیست ، بلکه براساس دانش ، کاربردها ، آموزش ها و تجربیات است. به همین دلیل نیاز به مدیران متخصص در زمینه های تجارت بین المللی افزایش یافته است. این مورد توجه دانشمندان تجارت در جهان قرار گرفت و آنها کتابها ، دوره ها و اطلاعات نوشتند و آنها را به بخش ویژه ای مربوط به آموزش تخصص تجارت بین الملل تبدیل کردند. این تخصص از هیچ یک از دانشگاه های جهان خالی نیست ، بلکه به زبان های مختلف و در دوره های کاربردی تدریس می شود که به نفع مهارت های دانشجویان است و پس از فارغ التحصیلی در بازار کار نقش آنها را تقویت می کند.
رشته تجارت بین الملل به چه معناست؟
- مطالعه تجارت بین الملل یکی از مهمترین رشته های علمی است که دانشگاه های بین المللی به آن علاقه مند هستند.
- مطالعه تجارت بین المللی با هدف آماده سازی دانشجویان برای موقعیتی برجسته و نوآورانه در جامعه در دنیای اقتصاد و تجارت داخلی و بین المللی است.
- همگام با گسترش ، گسترش و گسترش مفاهیم ، برنامه ها ، رویکردها و بازارهای تجارت بین المللی.
- رشته تجارت بین الملل دانشجو را برای ورود به بازار کار واجد شرایط می کند ، زیرا تجارت بین المللی مفهوم گسترده ای است و به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از اقتصاد جهانی در نظر گرفته می شود.
- دانشگاه ها از طریق تخصص برای تهیه بازار محلی و جهانی با کادر و منابع انسانی علمی و عملی مستقر در زمین مطابق با مفاهیم ، توسعه و گسترش تجارت بین المللی در سراسر جهان کار می کنند.
- رشته تجارت بین الملل فارغ التحصیلان را در روش های بازاریابی بین المللی و نحوه تجزیه و تحلیل و ترسیم استراتژی های اقتصادی برای موسسات اقتصادی واجد شرایط می کند.
- گرایش تجارت بین الملل دانشجو را برای دستیابی به سطح بالایی از دانش در مورد مکانیسم های ارتباطی و ارتباطی در سطح موسسه ، مشتریان و در سطح بین المللی واجد شرایط می کند.
- تخصص در تجارت بین الملل دانشجو تمام نظریه های اساسی اصول اقتصاد و اقتصاد بین الملل ، تجارت بین المللی و مهارت های عملیاتی را برای کار واقعی در تجارت بین الملل مطالعه می کند. بنابراین ، این امر به سود تجارت و تجارت داخلی و بین المللی خواهد بود.
- برنامه های درسی به طور مداوم در حال تحول هستند تا منعکس کننده روند فنی و تکامل یافته در تجارت جهانی بین المللی باشد.
دوره های اصلی در کارشناسی تجارت بین الملل چیست:
- مفاهیم و استانداردهای بازار جهانی.
- جنبه های مالی ، قانونی و لجستیکی و فرهنگ های واردات و صادرات.
- تحصیل در امور مالی بین المللی ، استراتژی های تجاری و حقوق
- استراتژی های تحقیق در بازار.
- آموزش میدانی در مراکز تجاری ، شرکتهای املاک و مستغلات تجاری و دفاتر دولتی ، گمرک ، امور مالی و دولتی.
- فناوری اطلاعات ، سیاست های تجاری و استراتژی های مدیریت و تجارت
فرصت های شغلی در دسترس فارغ التحصیلان کالج تجارت بین الملل:
فارغ التحصیلان این بخش می توانند در بسیاری از زمینه ها از جمله موارد زیر کار کنند
- وزارت تجارت خارجی
- مدیر منابع انسانی
- اتاق های بازرگانی
- امتیازات تجارت بین الملل
- دفاتر و شرکت های واردات و صادرات
- اداره گمرک
- دفاتر نمایندگی تجاری در سفارتخانه ها
- بنادر و فرودگاه ها
- شرکت های Stevedoring
- سازمانهای اقتصادی بین المللی
- صندوق بین المللی پول
- آداب و رسوم کارگزاری.
- مطالعات امکان سنجی اقتصادی خبره برای پروژه ها.
- دلال در بورس سهام.
- تحلیلگر و اقتصاددان